dilluns, 7 de febrer del 2011

EN EL MAR DE LES ANTILLES: CINC OPINIONS DE JOVES LECTORS (2)


En el mar de les antilles. Manel Alonso i Català. Col·lecció Lletra Llarga, número 37. 156 pàgines. Brosquil edicions, València, 2005

Per Àlex Escudero (1)

RESUM
La història et trasllada a l'any 1898 a la guerra de Cuba, en la qual el protagonista, un jove anomenat Josep Amigó es cridat per anar a lluitar i ha d'abandonar-la seva humil existència de jornaler d'un poble de València i a la seva dona Maria i els seus fills. Quan arriba entaula amistat amb uns personatges també valencians. A mesura que la història avança el protagonista es veu en alguns moments, cada vegada més atret per l'ambient de Cuba i per una prostituta. Aquesta atracció cap a la prostituta produeix dins del protagonista una guerra interior sobre amb qui quedar-se si amb ella o amb la seua dona Maria.
Més tard el seu amic Bernat li proposa un pla amb el qual podrien guanyar molts diners i oblidar-se de les seues preocupacions per la seua vida futura. Aquest pla es va proposar un home misteriós anomenat Roosvelt, el pla consistia fer un petit assalt al vaixell americà Maine. Després d'això Amigó mata a Roosvelt i es veu perseguit per la gent d'aquest però amb l'ajuda dels seus companys militars Amigó aconsegueix sortir ben parat. Al final ell torna al poble amb la seua família.

OPINIÓ PERSONAL
El llibre en general m'ha agradat, no és un llibre que per a mi siga el millor però m'he entretingut prou amb la seua lectura. Una de les coses que m'han agradat del llibre ha estat la personalitat i ideologia del personatge anomenat Ramon Calls que ha sigut a banda del protagonista el meu favorit pels seus ideals. Un altra de les coses que més m'han agradat ha estat com l'autor ha aconseguit l'efecte paral·lel de dues guerres que es viuen en aquesta novel·la, una guerra és la pròpia de Cuba i l'altra és la guerra interna que té el protagonista sobre l'elecció de la prostituta o de seguir amb la seua esposa Maria. Les coses que menys m'han agradat ha estat que en reiterades ocasions l'autor trau el tema de la melancolia que sent el protagonista per la seua terra i no m'ha agradat tanta repetició ni tampoc que per a descriure que Cuba estava arruïnada es tire una bona estona. També en alguns moments l'autor utilitza un vocabulari que m'ha semblat en algunes ocasions un poc complicat.
En resum: Ha estat un llibre bo amb el que m'he entretingut.
(1) Alumne de Primer de batxiller del Col·legi Juan XXIII de Burjassot

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada